domingo, 29 de septiembre de 2013

Do you think the world is suited to teaching?


A good poet doesn't always match her/his feeling with suitable words
© Ilkhi, 2013


sábado, 28 de septiembre de 2013

Marrazkiek ez dabe ardorik edaten


Horregaitikan upeltxo hau ardau barik dago
© Ilkhi, 1991


viernes, 27 de septiembre de 2013

Euskal Herriaren gogoa lurbaltz batean datza

"Edurra, zuria dala, baltza da"
(Bizkaiko esaera zahar bat)
© Ilkhi, 1985


miércoles, 25 de septiembre de 2013

Unrestrained anger pin

Safety pin = Status quo pin
Unrestrained anger cannot be held safely inside the cover
© Ilkhi, 2013


lunes, 23 de septiembre de 2013

Itzalbihotzarekiko alkarrizketa

Itzelezko aldaketa
© Ilkhi, 2013

Hitzaldia mintzalditxo batean

Hitz hazia
Mintz ahala
Hitz ala mintz, itaundu neutsan
Mintz eta hitz barik erantzun eustan.


© Ilkhi, 2013ko irailaren 19an
Ene olerki-bildumean, Otarrizko aizkorea

martes, 17 de septiembre de 2013

Venezian ikusi nebana...

© Ilkhi, 2013

© Ilkhi, 2013

...hutsezko higidura izan zan
Ene irarlan-sailean, Zehaztasun Ezezaguna
© Ilkhi, 2013


domingo, 15 de septiembre de 2013

Moderno barri-barrian jaiotzea, bizitzea eta heriotzea

Mutiko grisa eta automatikoa, batez be ustela da
Ene irarlan-sailean, Zehaztasun Ezezaguna
© Ilkhi, 2013

Duela bi urte eta erdi Artzeren olerki txiki bat ekarri neban ene blogera eta olerki hark eragin eustan marrazki bat hematitez. Orain, barriz be, Joxean Artzeren beste olerki bat "Galipotakumeak" hona ekartzen dot. Olerki honek, irakurri neban ezkero, holako linograbaturik (lerro hauen gainean dagoena) eragin eustala.




GALIPOTAKUMEAK (Born in Europe, Made in USA)

Hanka arinak ala azken moto berriaren
esku trebeak ala azken makina berriaren
begi zorrotzak ala azken foto-kamara berriaren
buru azkarra ala azken konputagailu berriaren artean
ez zirudien mutiko hark zalantza haunditan ibiliko zenik.

                  Zer nahiago zuen, zer hautatuko zukeen,
                  berehala igertzen zitzaion begietan
                  aurpegi zurbila zuen modaberriko mutiko hari.

                  Ez zen inoiz egunez ikusten
                  inork ez zuen inoiz oinez ikusi mutiko hura:

           ba zirudien beti ikusten zen autoan bertan
                jaioa zela...
                eta sehaskan zetzala geroztik...

           edo ez zen jaio eta
                  sabel metalikoan zegoen oraindik...
     edota metalezko hilkutxan sartuta zegoen jadanik...

               rocka-cola zainetan
               plastikozko aurpegi zurbila zuen
                                              grisak begiak,
                                              grisa autoa,
                                              gris metalikoa
                                   metalezko mutiko,
                                 mutiko automatikoa!

Joxean Artze

Olerki hau eta 145 gehiago aurki daikezuez Joxean Artzeren liburu hontan, "Ortzia Lorez, Lurra Izarrez" 1987, Elkar.


miércoles, 11 de septiembre de 2013

An analogical raster image processor

Alexia has become a chronic condition
© Ilkhi, 2013


lunes, 9 de septiembre de 2013

Zuretik urteten, ikhantik ilkhiten

© Ilkhi, 2013

© Ilkhi, 2013

© Ilkhi, 2013

ikhan
Ene irarlan-sailean, Zehaztasun Ezezaguna
© Ilkhi, 2013

domingo, 8 de septiembre de 2013

La imagen iletrada es el principio de la semántica

illiterateness in progress
© Ilkhi, 2013


Las palabras son como la capa superficial de las aguas profundas.
Ludwig Wittgenstein

Jean Baudrillard, en un artículo dedicado a la fotografía que escribió en 1999, se refiere a "la literalidad de la imagen" cuando quiere describir esa "soledad de la imagen que no necesita letras". Lo cual (además de ser una contradicción) es caer en la trampa que tan habitualmente nos tiende la semántica y la literatura. Pienso que este virus metaliterario y endogámico de las letras nos viene del pasado, más exactamente, desde la aparición/creación del término FOTOGRAFÍA (escritura de la luz) en 1839; cuando John Herschel decidió denominar de ese modo a algo que sucede sobre nuestras retinas, Herschel recurrió (en mi opinión, equivocadamente) a la analogía con la escritura.

Este virus de la "escritura" nos engaña/fascina, como si sólo se pudiera contar el mundo "escribiéndolo" a golpes de tipos de plomo, lapicero, pluma, pincel, escoplo, círculos de confusión y píxeles. En mi opinión, ninguna de las técnicas de las artes plásticas escribe, ya que, ni la luz en una fotografía, ni el buril y el ácido en un aguafuerte, ni la gubia en una xilografía, ni el pincel sobre un lienzo escriben, sobre todo, si se tiene en cuenta que la ESCRITURA no significa nada sin su código/alfabeto.

"Cualquier" momento lo puede detener la luz sobre el CCD de la cámara, un golpe de escoplo sobre la piedra o una pincelada sobre la tela, pero no pueden "escribirlo", pues es competencia exclusiva de la escritura. En ese momento detenido se desarrolla la semántica iletrada.

jueves, 5 de septiembre de 2013

martes, 3 de septiembre de 2013

La cultur-factoría que no deja de triunfar

El vítor lobotomiza sin descanso
© Ilkhi, 2003

En la salmantina plaza de Anaya veo pasar el tren turístico, tengo la sensación de que los que van en ese tren "consumen" la ciudad como un fast food cultural. Unos minutos después Salamanca será un lugar escatologizado por ellos. Algunos comercios de la Rua Mayor tienen sintonizada la CNN en su televisor, los audiocolorines de la pantalla de plasma se dirigen al viandante como un BIG BROTHER con su neolengua, en la cual la ética y la estética están precocinadas. Enjoy your meal !!!

lunes, 2 de septiembre de 2013

Zuhaitzaren aska eta orratza

Aska orraztu hamaika batetan
© Ilkhi, 2013